Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 17 lipca 2016

Groszek zielony na zimę

W tym roku pierwszy raz zasiałam w ogródku zielony groszek. Moje dziewczyny go uwielbiają. Z racji, że trochę się go uzbierało postanowiłam zrobić mały zapas na zimę. Przepis na niego znalazłam na jakiejś stronie, ale nie wiem już jakiej. Groszek jest super, tylko najdłużej schodzi się z jego wyłuskaniem. 

Składniki:

  • ok. 2 kg wyłuskanego groszku zielonego
Zalewa:
  • 2 litry wody
  • 2 łyżki cukru
  • 1,5 łyżeczki kwasku cytrynowego
  • 2 łyżeczki soli
W garnku zagotować wodę z łyżeczką soli. Wrzucić groszek, blanszować około 2 minut. Wyjąć i osączyć.
Zalewa: zagotować wodę z solą i cukrem. Zdjąć z ognia i dodać kwasek cytrynowy, wymieszać. Groszek przekładać do słoiczków - tak do 3/4 wysokości. Całość zalać gorącą zalewą, pozostawiając 1,5 centymetra wolnej przestrzeni od końca słoika. Zakręcić. Pasteryzować około 20 minut. Gorące słoiki ustawić do góry dnem i ostudzić.

9 komentarzy:

  1. Będę robić w ten sposób groszek. Dzięki za podpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja tez spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuje za przepis, właśnie z niego korzystam. Dam tylko zamiast kwasku cytrynowego witaminę C w proszku. Nie używam kwasku. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zamiast kwasku, wcisnelam cytryne. Myślę, że będzie dobre, dziękuję za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  5. Robiłam w zeszłym roku,robię i w tym ,super przepis ,polecam

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję 😀nigdzie nie mogłam znaleźć przepisu

    OdpowiedzUsuń
  7. Spróbuję, bo mi obrodził dużo.

    OdpowiedzUsuń
  8. Też właśnie zaczynam robić

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam zamiast kwasku ile dać soku z cytryny?🫢

    OdpowiedzUsuń