Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 5 września 2016

Śnieżny puch bez pieczenia

Była niedziela więc powinno być i ciasto. Tym razem jest to ciasto bez pieczenia, bardzo prost w przygotowaniu. Przepis został zaproponowany na wspólne wypiekanie z cyklu Ciasto na niedzielę. Powiem szczerze, że jeszcze nigdy nie robiłam ciasta ze śnieżką z torebki, wszelkie takie przepisy omijałam szerokim łukiem. Postanowiłam jednak spróbować, bo ciasto wyglądało pięknie. Nie zawiodłam się wyszło pyszne, delikatne i puszyste. Polecam.



Spód:

  • ok. 200 g herbatników
Śnieżny puch:
  • 500 g zmielonego twarogu sernikowego
  • 3 łyżki cukru pudru
  • 2 śnieżki - bita śmietana w proszku
  • 1 szklanka mleka
  • 2 galaretki pomarańczowe
  • 500 ml wrzącej wody
Kokosowa posypka:
  • 1 łyżka masła
  • 1 łyżka cukru
  • 6 łyżek wiórek kokosowych


Blaszkę o wymiarach 24x24 cm wyłożyć folią aluminiową. Na dnie ułożyć herbatniki. 
Galaretki rozpuścić w wodzie i odstawić do wystudzenia.
Śnieżki zalać mlekiem i ubijać około 3 minut, aż masa będzie gęsta. Następnie dodać cukier puder i zmielony ser. Krótko zmiksować. Zimną galaretkę stopniowo wlewać do masy, miksować, aż całość się połączy. Masę wylać na herbatniki i schłodzić w lodówce.
W tym czasie przygotować kokosową posypkę. Masło stopić na patelni, dodać cukier i wiórki kokosowe, smażyć całość, aż się zrumieni. Ostudzić. Na koniec posypać ciasto.

Wspólnie ze mną wypiekały: KasiaBożenaAngelikaDorota i Magda.

33 komentarze:

  1. Potwierdzam, ciasto rewelacyjne :)
    Dziękuję za wspólne pichcenie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciasto bardzo delikatne i na pewno smaczne. Ja jeszcze nie próbowałam, ale dziś nadribię zaległości. Pozdrawiam i dziękuję za wspólną zabawę

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszne ciasteczko, dzieki za wspolna zabawe:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszne ciasteczko, dzieki za wspolna zabawe:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też omijam takie przepisy np.ze śnieżką, ale raz na jakiś czas zdarza się coś zrobić..i tym razem też nie żałuje, bo ciacho pyszne.Dzięki za wspólne pichcenie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, ja również nie żałuję. Wyszło pyszne.

      Usuń
  6. Pysznie wyszło:) Dzięki za wspólne pichcenie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam pytanie. Czy bardzo czuc pomaranczowy smak z galaretki? Nie przepadam za zapachami i zastanawiam sie czy galaretki nie zastapic zelatyna?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście lekko czuć galaretkę, mi to jednak nie przeszkadza. Możesz oczywiście spróbować zrobić z żelatyną, choć ja w większości ciasta robię z galaretką.

      Usuń
  8. Galaretka ma byc zimna czy już trochę stężała a jeżeli chodzi o ser czy może być taki z wiaderka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ser oczywiście może być z wiaderka, a galaretka może już lekko tężeć.

      Usuń
    2. Czy zamiast sniezki moze byc smietana 36% i ile?

      Usuń
    3. Również chciałbym zapytać czy zamiast tej śnieżki mogę dać kremówkę i ile?

      Usuń
  9. Na pewno pyszne,ale u mnie z ciastami kiepsko :(,więc nie wiem nawet co to za "twaróg sernikowy".Ratunku! Jakaś podpowiedź?

    OdpowiedzUsuń
  10. Dlaczego takie białe ? Dwie galaretki powinny wpłynąć na kolor tego niby-sernika

    OdpowiedzUsuń
  11. Czy może być ser w kostkach zielony ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niewiem jaki to ser, więc trudno powiedzieć.

      Usuń
  12. Miało być zmielony a nie zielony

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście zmielony jak najbardziej może być.

      Usuń
  13. A galaretka może być o innym smaku?

    OdpowiedzUsuń
  14. Co proponujecie zamiast posypki kokosowej? mój facet nie lubi kokosu ;) z góry dziękuję za podpowiedzi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie może być również tarta czekolada.

      Usuń
  15. Mam pytanie, jedna śnieżka jest na 200ml mleka, czy dwie śnieżki ubiją się w tylko jednej szklance mleka?

    OdpowiedzUsuń
  16. dziękuje, jutro biorę się za sernik :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Czy taka porcja może być także na blaszkę 25•34 czy ciasto nie będzie za niskie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się, że ciasto w takiej blaszce może być zbyt niskie. Dużo ładniej prezentuję się jak jest takie jak na zdjęciu.

      Usuń
  18. Proszę o odpowiedz Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. Pysznie wyszło, delikatne i bardzo smaczne. Galaretki zamieniłam na cytrynowe. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń