Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 17 czerwca 2013

Drożdżowe bez zagniatania z truskawkami i orzechami

Bardzo proste i smaczne ciasto. Przepis na nie znalazłam na blogu Moje codzienne przyjemności. Polecam, a ja zrobię go jeszcze nie raz. Następnym razem na pewno z kruszonką, bo tym razem posypałam tartymi orzechami laskowymi. 

Składniki:
  •  75 g drożdży
  • 4 jajka
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1 szklanka oleju Rapso
  • 4,5 szklanki mąki pszennej
  • 1 szklanka letniego mleka
  • 2 łyżki cukru waniliowego
  • truskawki
  • tarte orzechy laskowe

W dużej misce rozmieszać trzepaczką: mleko, drożdże, jajka, cukier, cukier waniliowy i olej. Na wierzch wysypać mąkę, przykryć ściereczką i zostawić na 2 godziny. Po tym czasie dokładnie wymieszać drewnianą łyżką. Formę 30x20 cm - ja dałam trochę większą wyłożyć papierem do pieczenia i wyłożyć ciasto. Pozostawić na 15 minut do wyrośnięcia. Na wierzchu ułożyć truskawki całe lub połówki. Całość posypać tartymi orzechami. Piec 35-40 minut w 180 stopniach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz