Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 7 sierpnia 2012

Ciasto z cukinią i colą

Pyszne i wilgotne ciasto z cukinią, choć nie jest wcale wyczuwalna. Smakuje lekko orzechowo i czekoladowo.
Składniki:
  •  160 g margaryny
  • 2 szklanki cukru
  • 4 jajka
  • 3 łyżki kakao
  • 2 szklanki startej na tarce o dużych oczkach cukinii
  • 1/3 szklanki coli
  • 2,5 szklanki mąki
  • 1 szklanka mielonych orzechów laskowych
  • 1 czekolada gorzka
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/4 szklanki mleka
  • cukier puder do posypania
Margarynę zmiksować z cukrem na puszystą masę. Dodawać stopniowo jajka - ciągle miksując. Potem dodać cukinię i colę. Mąkę połączyć z orzechami, kakao i proszkiem do pieczenia. Do masy dodać połowę mąki z dodatkami i połowę mleka, zmiksować. Dodać pozostałą mąkę i mleko, ponownie zmiksować. Na koniec wsypać posiekaną czekoladę i wymieszać.
Tortownicę z kominkiem posmarować margaryną i posypać bułką tartą. Przełożyć ciasto. Piec w 180 stopniach około godziny. Przed wyjęciem ciasto najlepiej sprawdzić patyczkiem, czy jest suchy.
Wystudzić i posypać cukrem pudrem.

6 komentarzy:

  1. Łał, oryginalnie. :) Chciałabym spróbować takiego ciasta, bo cukinia w wypiekach i cola to dwie rzeczy, które lubię. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Łaaa, o klasycznym cukiniowym słyszałam - ale dodatek Coli mnie tu przyciągnął i słusznie :D Widać będę musiała upiec!

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajne ciacho. Nie jest napisane ile kakao ale dałam dwie łyżki i było ok, a zamiast laskowych dałam migdały bo to akurat miałam w domu :D Tak czy inaczej polecam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się że ciasto się spodobało i rzeczywiście zapomniałam napisać ile kakao, ale już poprawiam.

      Usuń