Łączna liczba wyświetleń

piątek, 23 sierpnia 2013

Sałatka z cukinii na zimę

W tym roku postanowiłam zrobić coś na zinę z cukinni i znalazłam pyszny przepis w gazetce Przepisy Czytelników nr 8/2013. Już prubowałam sałatka jest pyszna. Zmieniłam tylko chili na paprykę ostrą i nie dodałam kolendry.
Składniki:
  • 3 kg cukinii
  • 500 g cebuli
  • 500 g marchewki
  • 6 łyżek soli
  • 1 kg papryki czerwonej
  • olej
Zalewa:
  • 1 szklanka octu
  • 1 szklanka cukru
  • 1 łyżeczka ziela angielskiego
  • 1/2 łyżeczki papryki ostrej
  • 3 łyżeczki gorczycy
  • kilka liści laurowych + po kawałku na słoik
  • 1 łyżeczka pieprzu ziarnistego
Cukinię umyć - nie obierać. Zetrzeć na tarce o dużych oczkach. Posypać 4 łyżkami soli i odstawić na 2-3 godziny. Cebulę obrać, pokroić w piórka. Posypać 2 łyżkami soli i również odstawić na 2-3 godziny.
Cukinię i cebulę odcisnąć. Wymieszać. Dodać startą na tarce o dużych oczkach marchewkę i paprykę pokrojoną w nieduże paseczki.
Ocet zagotować, dodać cukier, a gdy się rozpuści, dołożyć wszystkie przyprawy. Gorącym płynem zalać sałatkę i odstawić na 3 godziny. Warzywa razem z  zalewą przełożyć do słoików. Do każdego włożyć kawałek liścia laurowego i wlać 1 łyżkę oleju.
Pasteryzować 20-30 minut.
 
Zapasy na zimę - I edycja 2013

21 komentarzy:

  1. Sałatkę Twojego przepisu zrobiłam około miesiąca temu i niestety była tak pyszna, że na zimę już nic nie zostało :( Dzięki. Następnym razem zrobię więcej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Cieszę się że smakowała, ja również nie robię jej raz tylko minimum dwa razy.

      Usuń
  2. Mam pytanie do każdego słoika dajemy 1 łyżkę oleju?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak wlewamy łyżkę oleju na wierzch każdego słoiczka.

      Usuń
  3. mam pytanie jutro chce zrobić ta sałatke. z cukini musze wydrążyć srodek?? i ile słoikow litrowych wychodzi z Twoich proporcji ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zawsze wydrążam środek, a z tej porcjii wychodzi mi około 13 słoików takich na zdjęciu.

      Usuń
  4. A ja będe robic jutro

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam mam pytanie zapomniałam dodac po łyżce oleju do kazdego słoika .Co teraz otworzyć i zalać czy poprostu zostawic. Czy brak oleju moze spowodowac popsucie sie moich przetworów

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem szczerze że niewiem czy się popsuje, ale napewno będzie bardziej bezpiecznie z olejem.

      Usuń
  6. Zamiast bawić się w wlewanie po łyżce oleju do słoika,spokojnie można wlać do całej sałatki szklankę oleju i wymieszać będzie to samo:) olej wypłynie .Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. hej, chciałam zapytać ile wody do zalewy?czy nie dajesz?

    OdpowiedzUsuń
  8. Sałatka naprawdę pyszna! Zrobiłam z połowy porcji, ale już wiem że będą jeszcze dwie porcje.

    OdpowiedzUsuń
  9. Wylać odciśnięty sok i nie dodawać więcej soli?

    OdpowiedzUsuń
  10. jakby trzeba było dodawać to by było chyba napisane.

    OdpowiedzUsuń
  11. cukinię zetrzeć na grubej tarce ,nie zrobi się z tego zupa ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak zetrzeć. Mi nigdy się nie zrobiła z tego "zupa", choć robię ją każdego roku.

      Usuń