Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 30 stycznia 2012

Frykadelki w sosie grzybowym

Niby jest to zwykły kotlet mielony, jednak z małą niespodzianką w środku, w dodatku połączony z sosem grzybowym. Przepis zaczerpnęłam z zeszytu mamy.




Składniki:

  • 40 dag mięsa mielonego
  • cebula
  • 6 cienkich plasterków wędzonego boczku
  • łyżeczka musztardy
  • mała bułka
  • jajko
  • bułka tarta
  • sól
  • pieprz
  • przyprawa do mielonego
SOS:
  • 4 suszone grzyby
  • łyżeczka masła
  • łyżka mąki
  • sól
  • pieprz


Grzyby namoczyć i ugotować poprzedniego dnia. Do mięsa dodać pokrojoną cebulę, namoczoną i odciśnięto bułkę, jajko, sól i przyprawy, dobrze wymieszać. Formować z mięsa krążki o średnicy 10 cm i grubości 0,5 cm. Na każdym położyć plasterek boczku, posmarować cienko musztardą, zwinąć, obtoczyć w bułce i obsmażyć na rumiano. Frykadelki ułożyć w rondelku, zalać wywarem z grzybów, dodać pokrojone grzyby, posolić i dusić pod przykryciem na małym ogniu 30 minut. Sos zaprawić zasmażką z mąki i masła. Podawać z ziemniakami i surówką.

4 komentarze:

  1. Robiłam je w zeszłą sobotę, ale nie zdążyłam niestety zrobić im zdjęcia, a są naprawdę bardzo smaczne :)
    Przepis mam z jednej z książeczek z Biblioteczki Poradnika Domowego, Ty też? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie z zeszytu mamy są najlepsze, aż mi ślinka cieknie :))

    OdpowiedzUsuń