Łączna liczba wyświetleń

piątek, 17 maja 2013

Muffiny lekko cynamonowe z dżemem wiśniowym

Witajcie dzisiaj proponuję Wam pyszne muffiny z dżemem wiśniowym. Pierwszy raz do moich wypieków użyłam oleju Rapso - 100 % czystego oleju rzepakowego. Możliwość testowania oleju dał mi  fan page Świadome Odżywianie. Olej Rapso doskonale nadaje się również do smażenia i sałatek, ale to jeszcze wypróbuję. Jeżeli chodzi natomiast o muffinki to przepis zaczerpnęłam z bloga Moje Wypieki. Muffinki są pyszne, jedną jadłam jeszcze ciepłą, to miała chrupiącą skórkę, a dodatek dżemu to dobry pomysł. Jednym słowem polecam zarówno olej Rapso, jak i pyszne muffinki zrobione z jego udziałem.
 
 Składniki na 9 sztuk:
  • 1 3/4 szklanki mąki
  • 1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1/3 szklanki oleju Rapso
  • 1 jajko
  • 3/4 szklanki mleka
  • 5 łyżeczek dżemu wiśniowego
  • cukier puder do posypania
W miseczce wymieszać mąkę, proszek do pieczenia, sól, cynamon i cukier. W drugiej rozmieszać olej, jajko i mleko. Na koniec połączyć zawartość obu miseczek. Formę muffinkową wyłożyć papilotkami. Włożyć po łyżce ciasta. Na ciasto ułożyć na środku po pół łyżeczki dżemu. Przykryć pozostałym ciastem, tak do 3/4 wysokości foremki. Piec 20-25 minut w 180 stopniach - tak do suchego patyczka. Lekko przestudzić i posypać cukrem pudrem.

2 komentarze:

  1. Pysznie wygląda.Ja chciałabym polecić inne dżemy i musy ze stronki www.anielskieprzysmaki.pl np mus jagodowy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Równie pysznie smakuje. Niewątpie że z innymi dżememi byłoby równie smaczne, ale ja akurat miałam napączęty własny dżem wiśniowy.

      Usuń