Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 31 grudnia 2012

Makaronowe mufinki

Dziś ostatni dzień roku, a tym samym ostatni wpis na koniec roku. Postanowiłam zrobić coś prostego, smacznego i kolorowego. Padło ma makaron Międzybrodzki który dostałam do testowania. Na pierwszy ogień poszedł makaron krajanka 5 jajeczny. Idealny do rosołu, ale postanowiłam zrobić inną rzecz - mianowicie muffinki. Makaron nadaje się do tego idalnie, jest smaczny i nie skleja się.  Moja córka z chęcią go podjadała jtuż po ugotowaniu.
Składniki:
  •  3 szklanki ugotowanego makaronu krajanka Międzybrodzki
  • 1/2 piersi z kurczaka
  • 1/2 papryki czerwonej
  • 1 cebula
  • 2 zabki czosnku
  • 4 pieczarki
  • 1/2 puszki kukurydzy
  • sól
  • pieprz
  • 1/2 łyżeczki przyprawy do pizzy
  • przyprawa do kurczaka
  • 2 jajka
  • 2 łyżki śmietany 18 %
  • olej do smażenia
  • 50 g sera żółtego
  • szczypiorek do posypania
  • masło do posmarowania blachy do muffinek
Pierś z kurczaka pokroić w kostkę, posypać przyprawą do kurczaka i usmażyć na oleju. Wyjąć.
Cebulę pokroić w kostkę, a czosnek drobno posiekać i razem przesmazyć na oleju.
Pieczarki obrać, pokroić w kostkę, lekko posolić i podsmażyć na oleju.
Do kurczaka dodać cebulę z czosnkiem, pieczarki, paprykę pokrojoną w kostkę, makaron, kukurydzę, sól, pieprz, przyprawę do pizzy i starty ser. Całość wymieszać.
Jajka rozmieszać ze śmietaną i połączyć z masą makaronową. Blaszkę na muffinki posmarować masłem. Przełożyć masę makaronową i zapiekać około 25 minut w 200 stopniach. Po wyjęciu na talerz posypać posiekanym szczypiorkiem.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz