Łączna liczba wyświetleń

sobota, 26 marca 2016

Kolorowa babka kisielowa i życzenia

Wszystkim odwiedzających mojego bloga życzę
 wielu radosnych chwil na Święta Wielkanocne,
 smacznego święconego, mokrego dyngusa oraz
 zdrowych, rodzinnych świąt w atmosferze domowego ciepła.

Składniki:

  • 260 g mąki pszennej
  • 250 g margaryny
  • 5 jajek
  • 125 ml oleju
  • 240 g cukru
  • 3 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżka octu
  • 40 g kisielu wiśniowego
  • 40 g kisielu pomarańczowego
  • 40 g kisielu cytrynowego
  • 2 łyżki kakao
  • barwniki spożywcze do wzmocnienia koloru
  • cukier puder do oprószenia
Mąkę pszenną połączyć z proszkiem do pieczenia i przesiać. Margarynę utrzeć z cukrem na najwyższych obrotach przez około 4 minuty. Następnie dodawać kolejno żółtka, cały czas miksując, tym razem na wolnych obrotach przez około 10 sekund każde żółtko.. Następnie dodać olej i ocet i mieszamy. Wsypujemy mąkę i miksujemy tylko do połączenia składników. Białka ubić na sztywną pianę i miksujemy delikatnie z ciastem. Ciasto dzielimy na 4 części. Do 3 z nich dodajemy kisiel i niewielką ilość barwnika, a do ostatniej części dodajemy kakao. Każdą masę dokładnie mieszamy. Formę do babki smarujemy masłem i posypujemy bułką tartą. Wykładamy najpierw czerwoną masę, potem żółtą, pomarańczową , a na końcu kakaową. . Babkę pieczemy w 180 stopniach około godziny - tak do suchego patyczka. Upieczone ciasto pozostawiamy w formie około 15 minut, potem je wyjmujemy i studzimy. Posypujemy cukrem pudrem.

Przepis na tą bakę znalazłam na stronie MyCookBook.pl. Myślałam, że wyjdą mi cztery kolory w pasach, a tu jak przekroiłam to wyszły takie esy-floresy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz