Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 15 lipca 2012

Moje kruche ciasto z agrestem

Powiem szczerze że ciasta z agrestem jeszcze nie robiłam (choć agrest bardzo lubię). Poszukałam trochę w internecie i znalazłam przepis na takie oto cudo. Przepis na którym się opierałam znalazłam na blogu Chatka Patki. Ciasto wyszło pyszne i bardzo szybko zniknęło. Do przepisu użyłam mniej margaryny, żeby się tak nie lepiło.
Składniki:
  • 200 g margaryny
  • 5 jajek
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 2-3 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3 łyżki cukru waniliowego domowego
  • 1 szklanka cukru
  • 1 kisiel wiśniowy
  • 400 g oczyszczonego agrestu
 Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia i cukrem waniliowym. Dodać żółtka i margarynę. Zagnieść ciasto - ja robiłam w misce. Ciasto podzielić na 2 części, jedną włożyć na godzinę do zamrażalnika. Drugą częścią ciasta wylepić kwadratową tortownicę wyłożoną papierem do pieczenia. Agrest pokroić na połówki i rozłożyć na cieście. Białka ubić na sztywną pianę , dodać cukier i kisiel wiśniowy, ponownie zmiksować. Pianę wyłożyć na agrest. Zamrożone ciasto zetrzeć na tarce o dużych oczkach na pianę. Piec około 45 minut w 180 stopniach.

4 komentarze:

  1. uwielbiam takie kwaskowe, letnie ciacha! pycha!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziekuję za pochwały, ciesze się ze ciasto wyszlo i co wazniejsze - smakwowało :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dodać kisiel wiśniowy? Jaki? Z torebki proszek wsypać, czy ugotować go najpierw???

    OdpowiedzUsuń